TRIUMPH MOTORCYCLES, WORLD WIDE

UPPDRAG: INREDNINGSKONCEPT OCH ETABLERING
KUND: TRIUMPH MC
INREDNINGSARKITEKT: ANNETTE SAHLIN 

I över 100 år har Triumph MCs passion och innovation format evolutionen av motorcykeln. Deras inflytelserika historia har bidragit till att
Triumph idag är en av världens mest välkända och eftertraktade motorcykelmärken.

Annette Sahlin har hjälpt Triumph MC att vidareutveckla sitt koncept. Vi har hjälpt till med samtliga arkitektritningar och projektledning inför
ombyggnationen av det nya butikskonceptet. Triumph etablerar sig i hela världen och vår del av etableringarna är i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Att ha Annette som både Arkitekt och Projektledare har underlättat enormt vid våra etableringar och varit väldigt uppskattat hos återförsäljarna.
3D ritningarna och alla handlingar är väldigt tydliga och bra. Hon har ett glatt och trevligt bemötande, ställer upp i ur och skur och det är
snabb återkoppling dessutom.
Hans Näslund
VD, Triumph MC, Sverige

Konceptet är luftigt, ljust, organiserat och stilrent. Inredningen innefattar avdelningar som skiljer exempelvis tillbehör, kläder och motorcyklar åt.
Motorcyklarna på display är ackompanjerade med informationsskyltar, och i butiken finns inspirationsbilder samt citat som stärker varumärket i helhet. Marknadsavdelningen i England har varit en ära att få jobba med då de bidrar med branding av sådan toppkvalité.

I loungen erbjuds en digital tjänst vid benämning “build your bike” där man som besökare kan bygga ihop sin egen Triumph motorcykel.
I loungen finns även en fikahörna som symboliserar en samlingstillhåll för kunder eller gäster som har vägarna förbi.

Triumph har satsat på ett väl genomarbetat koncept där entré och fasad är inkluderad och tydligt hör samman med konceptet.Vi har hjälpt till med
färgsättning och inkludering av deras nya logotyp och skyltar på fasader utefter Triumphs skyltprogram och guidelines,
till både nybyggnationer och ombyggnationer.