UPPDRAG: INREDNINGSKONCEPT, AKTIVITETSBASERAT KONTOR
YTA: 547 KVM
KUND: IMPLEMA. JÖRGEN ARONSSON, VD
INREDNINGSARKITEKT: ANNETTE SAHLIN
FOTOGRAF: ALBUSPHOTO

När Implema beslöt sig för att flytta till Klarabergsviadukten i centrala Stockholm, fick vi uppdraget att inreda ett varumärkesbyggande och aktivitetsbaserat kontor. I kundzonen/entrén bemöts kunder och medarbetare av en varm och välkomnande atmosfär i loungemiljö.
Det nya kontoret består av tydligt och väl definierade zoner som även formas av möblemanget; kundzon, socialzon, lågmäldzon och tystzon.
Kökszon
Inredning och möblemang i denna zon bidrar till att både stormöten och afterwork kan hållas här medan miljön känns inspirerande och välkomnande. Här kan anställda även sitta och arbeta om de så önskar.
Aktivitetsbaserade kontor har visat sig bidra med mer energi i form av spontana möten samt ökad aktivitet och återkoppling mot kund.
Om Implema
Implema är ett aktivitetsbaserat kontor där deras anställda skapar konkurrenskraftiga företag och effektiva affärsprocesser med hjälp av marknadens ledande affärsstödslösningar: SAP och Microsoft Dynamics AX. Vi tackar så mycket för förtroendet om att få inreda ert nya kontor, varumärkesbyggande och aktivitetsbaserat.
I dag har Implema en personalstyrka på 50 anställda vid aktuell arbetsplats. Man förväntar ett tillskott på 15 nya medarbetare under de kommande tre åren.
Ledord
Värdeord som laganda, inspiration, kvalité och engagemang, med akronymen LIKE, har lagts fram som ledord att återspegla.
Det var ett väldigt intressant och bra upplägg på hela omtaget att flytta från ett traditionellt kontor och att göra om verksamheten till ett aktivitetsbaserat kontor. I samarbete med Inredningsarkitekten Annette gjordes förstudier och en medarbetarundersökning för att få fram en bra och funktionell planlösning och ett hållbart inredningskoncept. Alla i vårt team är mycket nöjda med samarbetet och resultatet.
Jörgen Aronsson
VD, Implema
Konferensrummen har phototapeter från olika företagsresor.
Ljudabsorbenterl pryder kontoret överallt. Hela kontoret har en väldigt bra akustik.
Personalskåp till alla anställda och naturliga mötesplatser i olika komfortabla sittmöbler för en bra ergonomi.
Bilder från företagsresor som en trivsam snackis.
Heltäckningsmatta för bra akustik och mysig miljö.
Mötesrum med ett digitalt bokningssystem.
Alla mötesrum har olika möbler och teman.